Faser
|
Aktioner
|
Læring
|
Gys og gru
|
1 Impuls
|
Her samles eller skabes indtryk af en art, der kan
motivere deltagerne til at udtrykke sig
|
Empirisk
læring
|
Deduktivt
Lærerstyret
Kort introduktion.
Dansk:
Oplæsning/lytte af kort gys og gru fortælling
Håndværk og design:
Se intro video
Induktiv - Selvstændigt
par arbejde
Dansk og håndværk & design:
Skriv hvad du tænker efter oplæsning/lytning, viden om emnet.
Lokalet
Er mørkt, lys for stearinlys, stemmerne er lave og viskende
Opdeling i par (sparingspartnere)
|
2 Optakt
|
Her skabes et fælles fokus, en stemthed, som
udgangspunkt for den skabende proces
|
||
3
Eksperiment
|
I denne fase øves der og laves skitser og foreløbige
formudtryk
|
Induktiv –
Selvstændigt par arbejde
Par arbejde
Underlægningsmusik ”det mystiske spejl”
Dansk:
Eleverne skal skabe deres egen fortælling/fortolkning af miljøet ved brug af genbrugsmaterialer. De skal klippe, klistre, male, tegne osv.
Håndværk og design:
Trække elementer ud fra danskundervisningen som kan skabes/designes.
Kreativ skabelsesproces
|
|
4
Udveksling
|
Midtvejs fremlægges skitserne, internt i gruppen til
gensidig inspiration
|
Æstetisk
læring
|
Deduktivt -
Lærestyret
Midtvejs samling om hvor man er i processen,
problemer, indsamler inspiration fra andre, erfaringer o.l.
|
5
Fordybelse
|
Her skabes efterhånden de færdige produkter, i en
fokuseret medieringsproces
|
Induktiv -
Selvstændigt par arbejde
Par arbejde (sparingspartnere)
Underlægningsmusik ”det mystiske spejl”
|
|
6
Præsentation
|
Produkterne præsenteres for og kommunikerer med et
eksternt publikum
|
Induktiv -
Selvstændigt par arbejde
Par arbejde (sparingspartnere)
Præsentation for de andre grupper.
|
|
7
Evaluering
|
Til sidst udtrykker deltagerne sig æstetisk og/eller
diskursivt om proces og produkt
|
Diskursiv
læring
|
Veksel
mellem deduktivt/ induktivt
Formativ: klassesnak – her kan eleverne sætte ord på
fagligt udbytte såsom genrekendskab og håndværksmæssige færdigheder - kan de se formålet og kan de muligvis se
hvad målet med dette forløb har været?
|
mandag den 30. november 2015
Modulopgave 2 - Lille ændring i undervisningsplanen
Meget små ændringer til undervisningsplanen
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar