mandag den 30. november 2015

Modulopgave 2 - Lille ændring i undervisningsplanen

Meget små ændringer til undervisningsplanen


Faser
Aktioner
Læring
Gys og gru
1 Impuls
Her samles eller skabes indtryk af en art, der kan motivere deltagerne til at udtrykke sig
Empirisk læring
Deduktivt Lærerstyret
Kort introduktion.
Dansk:
Oplæsning/lytte af kort gys og gru fortælling
Håndværk og design:
Se intro video
Induktiv - Selvstændigt par arbejde
Dansk og håndværk & design:
Skriv hvad du tænker efter oplæsning/lytning, viden om emnet.
Lokalet
Er mørkt, lys for stearinlys, stemmerne er lave og viskende
Opdeling i par (sparingspartnere)
2 Optakt
Her skabes et fælles fokus, en stemthed, som udgangspunkt for den skabende proces
3 Eksperiment
I denne fase øves der og laves skitser og foreløbige formudtryk
Induktiv – Selvstændigt par arbejde
Par arbejde
Underlægningsmusik ”det mystiske spejl”
Dansk:
Eleverne skal skabe deres egen fortælling/fortolkning af miljøet ved brug af genbrugsmaterialer. De skal klippe, klistre, male, tegne osv.
Håndværk og design:
Trække elementer ud fra danskundervisningen som kan skabes/designes.
Kreativ skabelsesproces
4 Udveksling
Midtvejs fremlægges skitserne, internt i gruppen til gensidig inspiration
Æstetisk læring
Deduktivt - Lærestyret
Midtvejs samling om hvor man er i processen, problemer, indsamler inspiration fra andre, erfaringer o.l.
5 Fordybelse
Her skabes efterhånden de færdige produkter, i en fokuseret medieringsproces
Induktiv - Selvstændigt par arbejde
Par arbejde (sparingspartnere)
Underlægningsmusik ”det mystiske spejl”
6 Præsentation
Produkterne præsenteres for og kommunikerer med et eksternt publikum
Induktiv - Selvstændigt par arbejde
Par arbejde (sparingspartnere)
Præsentation for de andre grupper.
7 Evaluering
Til sidst udtrykker deltagerne sig æstetisk og/eller diskursivt om proces og produkt
Diskursiv læring
Veksel mellem deduktivt/ induktivt
Formativ: klassesnak – her kan eleverne sætte ord på fagligt udbytte såsom genrekendskab og håndværksmæssige færdigheder  - kan de se formålet og kan de muligvis se hvad målet med dette forløb har været?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar